Inspirerat av DN

Tänkte att de va lite dags för en ny lista så med inspiration från DN så kommer här deras gamla goda “Hej konsument” med toner från lite otippat så där… Kraftwerk.

Bästa promenad: Monteliusvägen längst södershöjder med otrolig utsikt över hela stockholm eller kanske längst Årstaviken med mamma.
Favoritgata: Skånegatan
Favoritdrink (och i vilken Stockholmsbar)?: Fidel Castro på Indigo eller nått nytt på Torget.
Äter lyxmiddag: Hemma hos Anna.
Bästa mikromaten: Grött.
Favoritförort: Skärholmen kanske, är ju lite svar för IKEA.
Fikar gärna på: KAFFE i stockholm och HUGO’S i Uppsala.
Bästa lunchställe: I Uppsala otippat nog Carolina, i sthlm Louie Louie.
Bästa brunchen: Med gudmor.
Bästa kaffet: Soya mocca på Louie Louie eller special på Mellqvist vid St. Eriksplan.
Bästa konsertlokalen: ingen anning!
Bästa baren: Cadierbaren
Här bjuder jag mamma på middag: Hemma hos henne.
Här bjuder jag pappa på middag: Han bjuder mig :)
Senaste Stockholmsupptäckt: Fabrique och att Il Caffé verkligen är så bra som dem säger.
Senast sedda utställning: Borde vara Dali eller men är Modernas giftshop.
Spelar: Knappt blockflöjt.
En bra gå bort-present: Sprit.
Favoritlyxartikel: Presenter till mig själv.
Läser just nu: Arabesk av Barbara Nadel.
Läser helst: Ostört, allt annat än kurs litt. 
Favoritråvara: Rökt lax.
Favoritfärg: Just nu grön men alltid röd.
Favoritmärke: Vivian Westwood.
Favoritskor: Ett par röda pumps från Din Sko.
Klädkonto per månad: 100kr.
Dricksprocent: 0–15.
Modeförebild: Bli mest rädd av de folk har på sig.
Motionerar: Så gott som aldrig men vill.
Mest överskattade affär: Lidl.
Det dyraste jag har köpt: Min dator och en resa till Jerusalem. 
Favoritprodukt på Systemet: Marques de Riscal och Le Cidré.
Favoritprodukt på Apoteket: Ibumetin
Bästa fyllekäket: Cocopops med laktosfrimjölk tillsammans med Alexandra.
Lyssnar på: Det som spelar.
Bästa förfestmusiken: Nått Fredrik hittar på.
Senast gnolade: Soundtraket till senaste Toyota reklamen – “The Free Design – love you”.
Mitt sämsta köp någonsin: Svarta högklackadeskor jag aldrig haft på mig. 
Senaste impulsköp: Tejpkalender.
Senaste fyndet: Jättefin blyerstpenna med citat på Moderna.
Senaste secondhandfyndet: Typ aldrig.
Fulaste klädfärg: Koral.
I dvd:n/datorn: Transamerica och Grey’s Anatomy.
Användbar pryl: Termos.
Mode jag aldrig vill se igen: Magtröjor och 3/4 byxor. 
Värsta huvudbonaden: Bakvänd keps.
Bästa huvudbonaden: Hat eller slöja.
Favoritaccessoar: Snygga skor.
Bil/transportmedel: Cykel.
Återvinner: Det mesta.
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Funderar.

Leave a comment