Stressapati

Ett eget uttyrck jag har när det är så mycket att man inte ens kan förmå sig att börja.

Där är jag som tur inte nu, nu är jag mer fast i framtiden för att riktigt vara här och nu och det känns som om dagarna bara glider förbi runt mig och i en slowmotion vindtunnel.

Det mesta går bra och världen känns glad och vacker. Visst finns det orosmoln också en vän som inte mår riktigt hundra, och annalkande muntor. Men det funkar.

För min del handlar det mycket om ekonomi, jag mår alltid mycket sämre när jag har ont om pengar inte på ett “va tråkigt att jag inte har råd sett” utan mer på principiellt plan. Jag vill klara mig själv och ha kontroll och att vara utan pengar får mig att känna mig oansvarig och kontrolllös.

Men nu ser ekonomi iaf helt ok ut och jag har kontroll över våren. Det känns tryggt och bra.

Idag ska jag lämna in en massa stipendieansökningar så med lite tur kanske även sommaren kan bli lugn och skön.

Nej nu ska jag ge mig av till Marcus för att skriva ut det sista.

Tack för er tid.

H

Leave a comment