Förvirrad och ledsen

Idag är ingen vanlig dag för idag mår Hannah skit.

Bröt ihop imorse över typ ingenting och igen nu för en stund sen.

Vet inte riktigt varför men det hör väl ihop med att jag känner mig så otroligt slut och less.

Jag har en miljon saker att göra och det känns som om det aldrig tar slut. Det blir svårt att se ljuset i slutet av tunneln när de andra är klara nästa vecka och sen har sommar lov medan jag har minst tre veckor kvar. Och då blir det eventuellt en vecka av dåligt samvete ledigt innan jag börjar jobba och då är nästa ledighet på mer än 2 kanske 3dagar i jul.

Det känns så jäkla hopplöst och jag undrar när det är mening att jag ska få vila lite?

Det känns så jävla pissigt och jag pendlar mellan att försöka kämpa på, vara ledsen och uppgiven, och att vara arg på mina vänner som verkar tro att det bästa sättet att hjälpa och stöta mig är att häckla mig för allt jag pratar för mycket, inte bor på norrby, inte skriver etc etc eller tjata på mig så fort jag försöker få ta en paus som om jag hade glömt att jag hade ett berg av saker att göra. Varför?

Samtidigt har jag ett fantastiskt förhållande som bär mig men som jag är rädd att jag ska köra i botten för att jag inte orkar vara glad och tålmodig utan bara känner mig ledsen, gnällig och sur.

Som tur va fick jag prata med min fina syster så att jag iaf fick stopp på tårarna men jag vet liksom inte var jag ska få energi ifrån?

Snart ska jag till Sthlm och ha aspirant avslutning, och de är så fina att jag hoppas det ska göra mig glad men jag är rädd att minsta motgång ska resultera i en gråtattack och jag tror inte jag orkar en till idag.

Snälla Gud ge mig kraft, Amen

2 thoughts on “Förvirrad och ledsen

  1. jag tycker det är bättre att du bor på sturegården än på norrbyhus så det så, förlåt att jag störde din nattsömn så totalt.

  2. Pingback: Glad igen « Under ett fikonträd som jesus inte gillade

Leave a comment