Adventsfint

Gott nytt kyrkoår allihopa!

Igår adventstädade  jag och M och fick upp allt fint adventspynt. Så nu är det superfint och mysigt här hemma. Så nu ser det bland annat så här ut i köket:

Adventskök

Adventskök

Idag lysser solen på snötäcket som ligger över standen, och strax ska jag ge mig iväg till kyrkan.

Ska dit en timme innan idag för jag ska hjälpa till med att läsa evangeliet och dela ut nattvard. Det är himla fint och roligt att få vara med och dela ut nattvard, stort att få bära fram Herren till folk. Det känns det otroligt speciellt och fantastiskt att jag få göra det. Hoppas vi blir många det är så fint med full kyrka och det brukar det bli på sådana dagar som första advent. Nej nu måste jag e mig iväg om jag ska hinna med bussen lite för halt för att cykla idag!

Åter igen gott nytt år och glad första advent!

 

Leave a comment